Translate

9 Mart 2013 Cumartesi

KURU BİBER DOLMASI

Ah benim en sevdiğim yemeklerden, özellikle kabuğuyla yediğim kuru biber dolmacıklarım, kıyamam ben size. Yeni yerleştiğim  şehirde artık kurutmam imkansız, halbuki ne severim ben kuruları,
yaz gelince kurutmalık almak, ayıklamak dizmek adeta bir seramoniydi artık ne mümkün:((
Ankaraya gittikçe artık anneciğim ne verirse, bakcaz bi çaresine...

bari bir kuru dolma tarifi vereyim, geçenlerde yapmıştım, oh mis gibiydi, kurbanlık kıymamdan kattım..


Kuru biber dolması
İŞTE BENİM KURUCUKLARIM...dolma biber, fasulye ve tabiiki bamyacıklarım, oturduğumuz yer çok nemli olduğu için onları kesede ve tekrar 2 poşetleyerek buzdolabının sebzeliğinde saklıyorum, çok şükür birşeycik olmadı, çok sevindim bu işe..

TARİF:
MALZEMELER:
-kuru dolma biberi (ben 18 adet filan yaptım eşimde bayılıyor)
-göz kararı pirinç (2,5 su bardağı filan)
-orta yağlı kıyma (300-350 gr civarı, ben bol kıymalı severim daha lezzetli oluyor)
-1,5 çorba kaşığı domates salçası
-maydonoz
-1 adet büyük boy kuru soğan
-nane, karabiber, tuz
-çaydanlıkta kaynamış sıcak su
-kapak yapmak için 1 domates

YAPILIŞI:
-kuru biberleri yumuşayıncaya kadar haşlayın, soğumaya bırakın
-derin bir kaba iyice yıkadığınız pirinci ve diğer tüm malzemeyi ekleyin, üzerine biraz sıvıyağ da gezdirebilirsiniz yumuşak olması için
-üzerine kaynamış sudan gezdirin ve içi karın.
-biberleri doldurun bir parmak boşluk kalsın ağızında, 
-doğradığınız domatesleri ağzına kapak olarak koyun, tencereye dizin
-üzerini biraz geçecek şekilde kaynamış sudan koyun
-en kısık ateşte 1 saatten biraz fazla sürede pişiyor
                               AFİYET OLSUN CANLAR...



AAAAaaaa! ama piştikten sonraki halini de çekmiştim bulamıyorum, galiba eşimin telefonuyla çekmişim onu, neyse sonra onu da yüklerim, kırmızı kırmızı oldu valla, annem ne güzel kurutmuş gün ışığında eline sağlık:)))


İleride kuru bamya ve yumurtalı kuru fasulye kavurmasının tariflerini de vereceğim sizlere..


2 yorum:

  1. Iyiki pistikten sonraki resmi yok ;) cok severim bende yukurtalı fasülyeye de bayilirim ben hiç kurutmadim daha annem pisirdikce yerim :) her yedigimde cocuklugum gelir aklima eskiden kışın hiç sebze olmazdı nerdeyse hep kuru sebzeler yerdik :) şimdilerde hiç bir sebzeyi meyveyi özleyemez olduk

    YanıtlaSil
  2. Yumurtalı fasulye tarifim çok yakında gelicek, fotosu tamam:)) bu kurulara bende bayılıyorum, hele Ankaradan taşındıktan sonra iyice kıymetlendi benim için. çok haklısın çocukken daha sık yerdik bunlardan ve daha çok kurutulurdu, artık her sebze her mevsim var ama gün kurusu biberlerimden ve lezzetinden vazgeçemem ben, görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni çok sevindirir...