Translate

7 Haziran 2013 Cuma

YAĞLAÇ YEDİM BENN:))

MERHABA ARKADAŞLAR, KISA BİR AYRILIKTAN SONRA BURADAYIM
görümcecim bana uzaylı yemeği yaptı
hehehe:)) renginden sebep
sevgili görümcem yayladan ısırgan toplamıştı ve yapınca bizi de çağırmıştı sağolsun,
heyecanla bekledim doğrusu
ısırganı faydasını bilmeyen yoktur sanırım,
burada ısırgan yağlacı diyorlar buna


toplanması zahmetli, eldivensiz toplayamıyorsunuz adı üstünde ısırıyor resmen
ısırgan yaktı diyorlar, sızım sızım sızlıyor az bişi elinize değse


toplanıp yıkanıp haşlanıyor yaprakları, sonrada ilistir veya kevgir diyelim, bundan ova ova geçiriliyor,
tereyağ özel bir mısır unu tuz ve su eşliğinde ocakta muhallebi kıvamında pişiriliyor, koyulaşıyor


herkes güzel yapamıyor, bu ikinci yiyişimdi ve ilkini pek sevmemişitm ama bu güzeldi, öyle harika nefis bişi diyemem abartamam tadını ama
koca bir kaseyi kaşıkladım,
ohh şifa niyetine:))


eşim mi? o mama yemeyen bebekler gibi kaşığı uzattıkça azını burnunu büküp başını iki yana salladı, ağzına sürmüyor bunu :D
ama siz deneyin denerim tabii iyi yapan birinde:)

bitkisini bilmeyenler olabilir, üstteki taze yaprakları topluyorlar genelde

11 yorum:

  1. ohhh miss, fayası için yenir bence... :)

    YanıtlaSil
  2. Şifa olsun ilk defa duyduğum bir lezzet..

    YanıtlaSil
  3. ısırgan otu bu:) Annem çorbasını yapar

    YanıtlaSil
  4. Ananem çok yapar :)Karadenizli insanın yemek menüsünden eksik olmayan bir yemek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlıklı ve dinç olmaları bunlardandır:)

      Sil
  5. Daha önce hiç duymamıştım, şifa niyetine denemekte fayda var.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız beni çok sevindirir...