Translate

29 Haziran 2015 Pazartesi

Bebeklere Pezik (Pazı) çorbası

pezik ile ilgili görsel sonucu


Ben sık sık pazı ve ıspanak verdim bebişlerime, çok faydalı sebzeler bunlar.
pezik deyince şaşırmayın Karadeniz de pazının yöresel adı bu, ancak yaprakları daha küçük ve parlak yeşil oluyor burada.

gelelim tarifime..

Malzemeler:

* 2 çorba kaşığı kadar kıyma
* bir tutam pezik (10-15 yaprak yeterli olur 1 öğünlük için)
* küçük soğanın yarısı
* 1 havuç
* 3 yemek kaşığı kadar pilavlık bulgur
* 2 çorba kaşığı zeytinyağı
* bir çimdik tuz :)

Hazırlanışı:

* pezikler yıkanır doğranır ve 3-5 dk haşlanıp suyu dökülür
* kıyma kavurulur, (suyunu çektikçe azar azar su ilave ederek)
* kıymanın üzerine küçük tencereye yarısına kadar iyi su konur (göz kararı)  
* havuçlar ince halka halka doğranıp önceden 5-10 dk kadar haşlanır
* pezik, soğan eklenir
* pezikler yumuşamaya başlayınca yıkanmış bulgur da eklenir
* sebzeler pişince ocağın altı kapatılır, zeytinyağı ve tuz eklenir, blederdan çekilir, (ben pürtüklü bırakıyorum)

afiyet olsun bebişlerimize...

DİKKAT EDİLECEK BAZI ŞEYLERİ HATIRLATAYIM

* peziğin 3-5 dk haşlanıp suyunun dökülmesi önemli, içindeki ogzalik asitin % 50 si bu şekilde gidiyormuş, ogzalik asit pazı ve ıspanakta bulunuyor ve böbrek taşına sebep oluyormuş, ama bu şekilde pişirilirse korkmaya gerek yok diyor doktor bir anne bloğunda (http://bebegiminyemekleri.com/?p=359), ayrıca içerdiği nitrattta bu şekilde uzaklaşıyor

* bebeğin yemeğine yeşil yapraklı sebzeler katıyorsanız eğer (ör. ıspanak, pazı, maydonoz gibi) günlük olarak pişirin ertesi gün vermeyin, çünkü içersindeki nitrat nitrite dönüşüyor ve bu da kanserojendir

Bu peziğin kavurması ve dolması da yapılıyor o da bize...:))

yorumları bekliyorum ama lütfeen, nerdesiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız beni çok sevindirir...