Translate

16 Haziran 2015 Salı

MOR ERİKLİ BEBEK MUHALLEBİSİ

mor iri erik ile ilgili görsel sonucu
Bebişler büyüyor ancak hala yemek olmadığı zamanlarda akşamları onlara muhallebi yapıyorum, çok sık olmamakla birlikte.. yaz geliyor meyveler çeşitlendi malum, artık muz ve portakal iklisine son verdik, favorilerimiz arasında nektarin kayısı, şeftali ve iri mor erikler geliyor, ben henüz çilek denemedim alerjik olduğu için ama yakındır..

bebeklerim bu muhallebiyi severek yiyorlar, bazen değişiklik arıyor ve ne yapacağımızı bilemiyoruz, bu tarifi zamanla geliştirdim, taze anneler umarım faydalı olur..

gelelim tarifimize, mor iri erik ile ilgili görsel sonucu

Malzemeler


* 1,5 su bardağı su

* tepeleme 1,5 tatlı kaşığı irmik


* tepeleme 1 tatlı kaşığı pirinç unu


* tepeleme 1 tatlı kaşığı tam buğday unu (ben önceden kavurup buzdolabına kavanozla koyuyorum)


* 3-4 silme kaşık devam maması (isterseniz katın)


* rendelenmiş iri mor erik (nektarin, şeftali, gaz yapmayan meyvelerden, gece vericekseniz)


* tarçın


* 1 çay kaşığı bal


* rendelenmiş yarım ceviz veya 1 tane çiğ badem (ben Peyman bahçeden % 100 doğal olanı alıyorum)


Yapılışı

Büyük cezvede su ve unları, irmiği karıştırarak su muhallebisi yapıyoruz, 1 yaşından büyükse ve alerjisi yoksa inek sütü ile yapabilirsiniz ben hala inek sütü vermedim bu arada. Koyulaşınca ocaktan alıp biraz soğuyunca devam sütünden (toz halde) katıp iyice çırpıyoruz, içine rendelenmiş iri mor tatlı sulu eriğimizi katıyoruz, rendelenmiş badem veya cevizimizi, çay kaşığı ucu ile tarçın ve 1 çay kaşığı balımızı ilave ediyoruz, afiyet olsun:))

benim minikler bu muhallebiye bayılıyor, oldukça besleyici hale geldiğini düşünüyorum bu şekilde, biliyoruz ki sadece pirinç unu muhallebi bebeklerde kof bir şişmanlık yapıyor.

Deneyin, yorumlarınızı ve varsa sizinde tariflerinizi paylaşalım

6 yorum:

  1. hımm bu tarifi biryere not etmek lazım :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Teşekkürler genelde yaptığım tarifimdir. Tavsiye ederim☺

      Sil
  2. Bu tariflerin devmını beklerim..yakında katı mamaya geçiş var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni tarifler gelecek, yakında balkabaklı tarifimi yazarım bunu bebekler çok seviyor, ek besinlere ilk geçişte meyve püresi, yoğurt ve sonra da muhallebiler geliyor, çok memnun oldum yorumunuza yine beklerim teşekkürler

      Sil

Yorumlarınız beni çok sevindirir...